är det någon som har något bra att säga? på riktigt?

"Jag minns att jag tänkte förut, att livet handlar om mer än kärlekspirr och vänner för livet. Det liksom måste göra det. Även under regnet, på bron, i gryningen, bland alkoholrus och ömma fötter. Det är kanske därför jag nästan springer fram. Mina ben söker snabbare än mina tankar efter något mer, något större än det här. Något större än utsikten från bron, trots att den är vacker som den är, trots att jag knappt lägger märke till den när jag rusar förbi, för om jag hade stannat hade jag sett att bilden är en illusion och verkligheten, den man vill komma åt, faktiskt är onåbar."


Kommentarer
Postat av: jalki

åh. jag tänker sådär jätteofta. väldigt fint formulerat, du är så bra!

2012-07-21 @ 22:59:19
URL: http://hundredthousandspiders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0